DE KLANT & STUDENT
- Wanneer u een afspraak maakt, gaat de klant/student automatisch akkoord met de huisregels. Het is de verantwoordelijkheid van de klant/student zelf om deze huisregels op voorhand door te nemen. Wanneer u niet akkoord gaat, kan u bij ons dus ook geen afspraak krijgen of een les volgen.
- Na ontvangst van het voorschot en bij het maken van nieuwe afspraken, ontvangt u een automatische mail.
- 24 uur voor uw afspraak ontvangt u een herinneringsbericht & mail.
KLANTEN
Plichten
- Gelieve extra's als color, french, special shape, lange nagels, manicure, haviksnagels, nagelbijter of nailart enz ... bij het plannen van een afspraak door te geven. Zo kan er voldoende tijd worden voorzien.
- Gsm-gebruik is niet toegestaan tijdens de behandeling.
Er wordt gewerkt met heel wat producten en het is dus essentieel dat u niets meer aanraakt en dat uw nagels stof- en vetvrij blijven. Dit alles om een optimale hechting te garanderen. - Wij hebben de mogelijkheid om foto's te nemen van uw nagels, voor/tijdens/na de behandeling. Deze foto's kunnen worden gepubliceerd op sociale media en/of op onze website.
Hierbij kan er verwezen worden naar de klant. Indien u dit niet wenst, dient U dit zelf te melden. - Indien u zelf foto's neemt van uw nagels, bent u verplicht het salon te vermelden. Bij misbruik van foto's zal hier naar gehandeld worden.
- Wij laten GEEN kinderen/huisdieren/vrienden/familie toe in het salon. Gelieve dit ook te respecteren. De reden voor deze regel spreekt voor zich: stofvorming is slecht voor kleine kinderen en huisdieren. Ook hebt u uw handen NIET vrij en het is zeer belangrijk dat u niets anders aanraakt tijdens de behandeling. Dit kan ervoor zorgen dat uw nagels vroegtijdig breuken vertonen of lucht krijgen door de slechte hechting.
Hebt u een noodgeval, gelieve mij te contacteren. We gaan dan samen op zoek naar een gepaste oplossing. - Wij kunnen niet verantwoordelijk gesteld worden bij schadegevallen. Elke schade moet worden vergoed.
- Er dient na elke behandeling onmiddellijk betaald te worden.
- Bij het boeken van de afspraak wordt een voorschot gevraagd van 50% (gebaseerd op behandelingsprijs) bij NIEUWE KLANTEN. (100% tijdens de drukke maanden juli-augustus-december.)
- Het voorschot moet overgeschreven worden max. 48h na de boeking van de afspraak op het rekeningnummer van het salon. U ontvangt alle gegevens bij het maken van de afspraak.
- Een bewijs van betaling mag doorgestuurd worden. Op die manier wordt de afspraak tijdig bevestigd. Na ontvangst van het voorschot krijgt u een afspraakbevestiging via e-mail.
- Indien het bedrag niet op de rekening staat binnen de 48 uur zonder enige vorm van communicatie hieromtrent, vervalt de afspraak. U ontvangt een e-mail met daarin dat de afspraakjes werd geannuleerd.
- Het voorschot wordt afgetrokken van het totaalbedrag op de dag van je afspraak.
- Gelieve tijdig naar de afspraak te komen.
- Gelieve indien u te laat zou zijn, ons dit zo snel mogelijk te laten weten.
- Na 15 minuten te laat zonder verwittiging zal de afspraak ingekort of verzet worden, indien verzet zal de volledige behandeling in rekening gebracht worden als onkosten voor het laattijdig annuleren/verplaatsen van de afspraak
- Indien de afspraak moet verplaatst worden kan het zijn dat u een week of meer moet wachten. Wij zitten met een vol cliënteel, dus er zijn niet zoveel lege plekjes meer. Gelieve hiervoor begrip te hebben, wij doen zeker ons best om u zo snel mogelijk te helpen.
- Wanneer ikzelf toch vertraging oploop doen wij ons uiterste best u hiervan zo snel mogelijk op de hoogte te brengen.
- Indien u niet komt opdagen op de afspraak zal er een vergoeding van de volledige geboekte behandeling aangerekend worden. Deze vergoeding dient binnen 1 week te gebeuren. U ontvangt geen nieuwe afspraak indien deze vergoeding niet is betaald op voorhand.
- Annuleren kan tot 48 uur kosteloos voor de afspraak!
- Annuleren tijdens de maanden JULI - AUGUSTUS - DECEMBER kan tot 21 dagen kosteloos voor de geboekte behandelingen. Bij laattijdig annuleren word 100% van de gemaakte afspraken in rekening gebracht. De reden hiervoor zijnde super drukke periode waar mensen geweigerd worden dus word er verondersteld wie een behandeling boekt, die ook zeker na te komen. geen uitzonderingen of compensaties mogelijk tijdens deze periodes.
- Bij laattijdig annuleren rekenen wij een vergoeding van 100% van de behandelingsprijs. Waarom vragen wij deze vergoeding? Omdat u niet alleen boekt voor die mooie nagels of andere behandeling maar ook mijn tijd geboekt heeft en ik deze nog onmogelijk zo last minute kan invullen. Dat wil zeggen dat ik verlies aan inkomen heb. Deze vergoeding moet op voorhand worden betaald wanneer u een nieuwe afspraak boekt of deze al hebt.
- Bij no show zonder enige verwittiging vooraf of annuleren op de dag zelf zal het volledige bedrag van de afspraak als vergoeding worden aangerekend.
- Wanneer u niet komt opdagen op uw afspraak of niet tijdig annuleerd waarbij u een cadeaubon zou gebruiken vervalt deze cadeaubon.
- Een cadeaubon is 6 maanden geldig, wanneer deze is vervallen zal ook het bedrag niet meer gebruikt kunnen worden
- Wij storten geen geld of voorschotten terug wanneer u op de correcte manier een afspraak wijzigd kan u het bedrag gewoon volledig gebruiken bij de volgende boeking.
OVERMACHT: Natuurlijk zijn er altijd gevallen van overmacht en hiermee zal zeker rekening gehouden worden. Enkele voorbeelden van overmacht: Ziekenhuisopname of ziekte, sterfgeval In de familie, ongeval Of Weersomstandigheden.
- U zult altijd uw overmacht moeten staven met bewijzen, indien dit niet het geval is kunnen wij niet garanderen dat we overmacht zullen toekennen.
- Bij een geval van overmacht verwachten wij dat u ons zo snel mogelijk hiervan op de hoogte brengt
- Vergeet ook niet dat wij overmacht niet volledig op ons kunnen nemen. Overmacht is voor beide partijen nooit leuk.
- Moet u toch annuleren binnen 48 uur voor de afspraak of hebt u niet tijdig kunnen verwittigen door een van bovenstaande gevallen, zullen wij een tegemoetkoming doen van 50 % van de gemaakte afspraak.
Rechten
-
U kunt uw afspraak kosteloos annuleren tot 48 uur voor de afspraak
-
0f 21 dagen voor de afspraak tijdens de hele drukke periodes (!JULI-AUGUSTS-DECEMBER!) geen uitzonderingen of compensaties mogelijk tijdens deze periodes.
-
U kunt ten allen tijde inzien in uw dossier die wij bijhouden
-
U bent niet verplicht om afspraken op voorhand vast te leggen
-
Bij het aankopen van een cadeaubon, zal deze 6 maanden geldig zijn
-
Er geldt 1 week garantie op gelnagels; mits er op correcte wijze mee wordt omgegaan.
-
U bent vrij om foto's van uw nagels te nemen, mits vermelding van het salon
-
U bent vrij om de privacyverklaring en/of de salon regels te weigeren dit met gevolg dat er geen afspraak kan gemaakt worden
- Bij het boeken van een afspraak gaat u akkoord met alle huisregels en het bewaren van uw gegevens. Deze worden gebruikt voor het verzenden van informatieve e-mails, reclame en om jullie te kunnen contacteren. Deze worden niet gedeeld met derden.
Betalingsmogelijkheden
U kan bij ons met de volgende mogelijkheden betalen:
-
Cash
-
Bancontact app ( QR code)
Er worden GEEN overschrijvingen aanvaard op later tijdstip. De behandeling MOET betaald worden bij afloop van de behandeling.
STUDENTEN
DE STUDENT
-
Bij het boeken van een les word u de factuur voor het voorschot toegestuurd via mail.
- Het voorschot moet onmiddellijk worden betaald!
- Het resterende bedrag wordt fysiek afgerekend op de dag van de opleiding vóór de les begint!
- Voor meerdaagse opleidingen wordt het resterende bedrag ten laatste 2weken voor de start van de opleiding overgemaakt op het rekeningnummer van de zaak (deze gegevens bevinden zich op de factuur).
-
Een bewijs mag doorgestuurd worden van betaling om de les tijdig te bevestigen. Bij ontvangst van het voorschot ontvangt je een afspraakbevestiging via mail.
-
Indien het bedrag niet op de rekening staat binnen de 3 dagen zonder enige communicatie vervalt de afspraak. Let op! Je ontvangt GEEN mail of sms met daarin dat de afspraak niet door gaat.
-
Gelieve tijdig naar de les te komen. Je bent zelf verantwoordelijk als je te laat komt dit wordt van je tijd afgetrokken.
-
Wanneer je met een model werkt, spreekt dan goed af of kom samen. Wanneer je model niet aanwezig is of te laat is kunnen wij de les niet kosteloos verplaatsen.
-
Wanneer u te laat zou zijn, gelieve ons dit zo snel mogelijk te laten weten.
-
Er is totaal geen aankoopverplichting voor startpakketten of dergelijke.
-
Er is wel de mogelijkheid om producten en materialen aan te kopen in onze shop.
Annuleren lessen/workshops
- Er is NOOIT terugbetaling van het voorschot mogelijk na inschrijving, ongeacht de reden, indien je ZELF annuleert.
- Bij annulering heeft u het recht om een andere student in uw plaats deel te laten nemen aan de les/workshop.
- Verplaatsing van een les/workshop door de student is zonder consequenties mogelijk tot 28 dagen voor aanvang van de startdatum van de cursus.(voorschot neem je mee naar de nieuwe datum)
- Bij verplaatsing van een les/workshop door de student van 28 tot 14 dagen voor aanvang van de startdatum van de cursus verliest de student 50% van het voorschot. De overige 50% neem je mee naar de nieuwe datum.
- Bij verplaatsing van een les/workshop door de student korter dan 14 dagen voor aanvang van de cursus verliest u het voorschot volledig.
- Meraki heeft het recht om bij onvoldoende aanmeldingen de cursus/workshop te annuleren. Studenten ontvangen hiervan tijdig bericht waarna overleg de datum wordt verlegd.
- Indien de cursus/workshop door overmacht vanuit Meraki niet door kan gaan heeft Meraki het recht de cursus/workshop te verplaatsen naar een andere datum en ander tijdstip.
- Meraki kan op geen enkele wijze aansprakelijk worden gesteld voor de kosten en eventuele schade die met de wijziging van de datum gemoeid zijn.
- Annuleren/afmelden kan alleen schriftelijk plaatsvinden door te mailen naar Tiffany@bymeraki.be
- Annuleringen/afmeldingen via sociale media (Instagram/Facebook) worden als niet geldig beschouwd.
- Annuleren/afmelden is alleen correct afgehandeld na communicatie met Meraki
Aansprakelijkheid
Meraki voert trainingen en workshops uit naar het beste inzicht en vermogen en is niet aansprakelijk voor schade als gevolg van enig handelen of nalaten op grond van de tijdens de trainingen/workshops gegeven informatie.
Let op: er is GEEN terugbetaling mogelijk na inschrijving, indien u ZELF annuleert. Dit ongeacht de reden. U gaat akkoord met de inschrijving door het betalen van de door u gekozen workshop. U kan wel iemand zoeken die uw plaats voor de cursus waarvoor u bent ingeschreven, overneemt. Dit wordt dan onderling tussen u en uw overnemer geregeld en aan ons doorgegeven. Indien de cursus door ons geannuleerd wordt (bv. coronavirus of te weinig inschrijvingen) dan zal de cursus in overleg met de cursist verplaatst worden naar een nieuwe datum..
Wij voorzien géén modellen. Een model moet u zelf voorzien.
-
De modellen moeten minimaal 18 jaar zijn.
-
Uw model mag niet werkzaam zijn in de nagelsector. Indien dit toch zo zou zijn en zou blijken dat er een nagelstyliste aanwezig is, zal hiervoor een factuur naar u, als cursist, gestuurd worden.
De factuur bedraagt de exacte som van het lesgeld. -
Uw model mag geen nagelbijter zijn, geen probleemnagels of traumanagels hebben of extreem korte nagels hebben, tenzij het een specifieke les hieromtrent zou betreffen. Gelieve bij twijfel te overleggen met uw docent.
-
Indien mogelijk kom je best met een model zonder product. of met een set Gel, BIAB of gelpolish, afhankelijk van de les, die jij natuurlijk zelf gezet hebt, liefst met al wat uitgroei.
-
Voorzie best ná de les nog tijd samen met uw model om het andere hand onmiddellijk ook thuis te doen. Zo kunt u wat u geleerd hebt onmiddellijk inoefenen. Uw model zal hier zeker blij mee zijn. :-)
-
In het beste geval spreekt u nog af met een kennis of familielid zodat u een back-up heeft, indien uw model zou afzeggen.
-
Model niet aanwezig tijdens de les is op verantwoordelijkheid van de cursist
-
Er kan samen gewerkt worden op 1 model, indien er geen andere mogelijkheid is. Dit dient vooraf onderling geregeld te worden.
-
Modellen zijn van groot belang tijdens uw opleiding. Zorg hier op tijd voor.
-
Vind je toch geen model neem dan zo snel mogelijk contact met ons op zodat we samen naar een oplossing kunnen zoeken.
-
Lees zeker goed de algemene voorwaarden na.
HET SALON
HET SALON
Plichten
-
Voor alle kunstnagel behandelingen hanteren we een minimum leeftijd van 16 jaar (met eventueleuitzondering nagelbijters, korte nagels, nagel versterking in overleg). Bij twijfel kan een bewijs van leeftijd gevraagd worden en toestemming van een ouder.
-
Wij zullen ten alle tijde correct omgaan met onze klanten en hun gegevens, ook gaan wij met alle zorg om met uw nagels. Wij houden rekening met de nodige en juiste technieken. Hygiëne op onze materialen is bij ons van top prioriteit en werken enkel en Alleen met kwalitatieve topproducten.
-
Indien de klant niet tevreden is, zal er onderling altijd naar een oplossing worden gezocht.
Wij bieden onze klant een Privacyverklaring aan. de privacyverklaring kunt u ten alle tijden terug vinden op onze website.
Rechten
- Indien door ziekte of belet van het salon de afspraak/les niet kan doorgaan, zult u zo snel mogelijk door het salon op de hoogte worden gebracht. het salon kan de afspraak annuleren of wijzigen indien nodig. samen zoeken we een nieuwe beschikbare datum.
- Beleefdheid en wederzijds respect Is bij ons verplicht!
- Het salon behoudt zich te allen tijden het recht een klant/student de toegang te weigeren en/of te verwijderen uit het salon zonder verdere uitleg nodig.
- Er wordt nooit een behandeling terugbetaald.
- Het salon kan ten alle tijden afspraken/ lessen annuleren / verplaatsen
- Het salon kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor schade aangebracht aan personen of schade /verlies van persoonlijke spullen meegebracht door de klant in het salon.
- Het salon heeft het recht om een schadevergoeding te vragen aan die klant indien deze apparatuur, meubilair of producten beschadigt, deze zal moeten worden vergoed.
- Het salon mag ten allen tijden zijn prijzen wijzigen, dit door oa. prijsstijgingen van producten en of wijzigingen van het aanbod,.. Eventuele prijswijzigingen zullen terug te vinden zijn op de website. Wanneer u niet akkoord gaat met de prijswijziging kan u dit tijdig laten weten en vervallen alle afspraken.
- Wij kunnen niet verantwoordelijk gesteld worden voor onjuistheden of tekortkomingen in de gegevens zoals die vermeld staan op de website of op sociale media. Incorrecte gegevens of schrijffouten op de site of sociale media geven geen recht tot financiële of andere compensatie.
- Wij kunnen te allen tijde de algemene voorwaarden of de website aanpassen, waarna deze vernieuwde voorwaarden van kracht zijn.
Het Belgische recht is van toepassing. Partijen aanvaarden dat de elektronische communicatie tussen hen beiden rechtskracht bezit van schriftelijk bewijs. In geval van geschillen en/of betwisting is enkel de rechtbank van Oudenaarde bevoegd voor de eindbeslissing